Volgers

Welkom op mijn blog!

maandag 11 juli 2011

Vakantie Zuid-Frankrijk

Hallo allemaal,

Hier weer een update van mijn vakantie.
Het is hier heerlijk in het zonovergoten Les Issambres.
Overdag zo'n 30-35graden en 's avonds laat is het nog ong. 23graden
(niet zo lekker slapen dus maar ja dat nemen we voor lief!).
Het is nu 21.00uur en het is nog 27graden, heerlijk buiten zit weer dus.

We relaxen veel, lezen veel boeken en blaadjes, doen veel spelletjes zoals Kolonisten van Katan, Yatzee, Skip-Bo en andere kaartspelletjes. Af en toe bezoeken we een avondmarkt, dat is ook altijd erg gezellig en een ijsje halen bij een Italiaan in Saint Maxime hoort erbij evenals de churro's (een soort langwerpige warme dougnet's)

Verder is het veel zonnen en lekker zwemmen in het zwembad. Vorige week ben ik in slaap gevallen in de zon en zijn mijn rug en benen enorm verbrand. Mijn rug is aan het vervellen en de blaren zitten erop. niet erg lekker dus maar voorzichtig in de zon!

We zijn ook naar Menton gereden. Dit is een plaatsje vlakbij Italie en het is de warmste plaats in Frankrijk. Hier vriest het nooit, daarom groeien er hier ook bananen- en sinaasappelbomen! Erg leuk om te zien.

We zijn via de snelweg naar Menton gereden en gedeeltelijk via de kustweg terug.
Dit was erg mooi. Ook zijn we door Monaco gereden.
Rond een uur of 17.00 zijn we gestopt bij een leuk strandje. Hier hebben we heerlijk een stokbroodje op en nog lekker gezwommen. Hierna nog een stukje via de kustweg en daarna via de snelweg terug naar het huis gereden.

Annelie en Gerwin zijn maar 2 weken geweest en zijn afgelopen zondag weer naar huis gegaan. Voor ons is het nog 4 dagen genieten en dan ook weer lekker terug naar huis. Eigen stekkie en eigen bedje, weer lekker aan het werk en vooral mijn freubelspullen mis ik toch eigenlijk ook wel!

Toedeledokie, tot de volgende keer maar weer!

Lieve groetjes vanuit een zonnig zuiden!

1 opmerking:

  1. Hallo Lief,

    Weer een leuk stukje! En hele mooie foto's!
    Dat je je knutsel spullen mist kan ik me helemaal voorstellen, vooral als je al die leuke blogs zit te bekijken met al die mooie kaarten, haha.
    Geniet nog lekker van je laatste daagjes in het zonovergoten Frankrijk.

    xxx uit nederland waar ze heel slecht weer op geven!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je op mijn blog komt kijken! Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat, lees ze met veel plezier! Tot de volgende keer.

Lieve Groetjes van Marieke